- Zeneszerző:
- Beck Zoli (30Y)
- Zeneszerző:
- Sárközy Zoltán Papa (30Y)
- Rendező-koreográfus:
- Vincze Balázs
Bemutató: 2016.01.29.
Beck Zoli és Sárközy Papa, a 30Y zenekar ikonjainak első mesebalettje Vincze Balázs koreográfiájában.
Az 55 éves Pécsi Balett ősbemutatója.
Az előadást 6 éves kortól ajánljuk.
„a kis herceg figurájában az az izgalmas, hogy miközben nem ártatlan, mégis tiszta - abban az értelemben legalább, hogy képes hinni a szeretetben. ő a franciák dömdödömje. a mi történetünkben a felnőttek világa legyőzhető. meglehet, hogy naivabbak vagyunk mi magunk, mint a kis herceg." beckzoli (30y)
A mese mindenki számára fontos tanító-élmény. A főhős küzdelmeinek bemutatása minta életünk nehézségeinek felvállalására és legyőzésére. A segítő emberi magatartás is szükséges idol a gyermekek számára. Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg című regénye adta az ötletet egy pozitív, győztes átiratra, melyben a főhős megmenti a Földet a gonosztól, annak romboló hatalmától, a helytelen emberi magatartástól.
A mese olyan történet, melyben mindenért meg kell küzdeni, semmi sem magától szép és jó. Semmi sem magától működik rendben. A mesehősnek azért kell bejárnia egy rögös utat, hogy széppé, jóvátegyen maga körül mindent, ami csúnya, rossz vagy igazságtalan. A mese önmagunk képességeit próbára téve a határtalan lehetőségek birodalmába vezet minket.
Ez a mese az életre tanít mindannyiunkat. Olyan igazságokat hordoz, melyek a mai világunkból egyre jobban hiányoznak.
„Hogyan is lehetne megragadni egy olyan történetet, amelynek jóformán minden mondata aforizmává vált? Aminek számtalan feldolgozása volt az elmúlt évtizedekben - filmben, színházban, dalban? A kis herceg rajzolt alakja pedig úgy égett bele a nyugati ember kollektív tudatába, akár Milne Micimackója. Azt hiszem, a Pécsi Balett előadása azért izgalmas és szerethető előadás, mert nem görcsöl azon, hogy mást mondjon: a szeretetről és a magányról beszél, a bátorságról és a félelemről. De mindenekelőtt a szeretetről. Nem dagályosan, nem ostoba pátosszal, hanem magától értetődően, egyenesen és naivan. A darab rendezőjének és dramaturgjának, Vincze Balázsnak és Uhrik Dórának a kis hercege éppen ezért a miénk is. Azt hiszem, ezért szerettünk együtt dolgozni a táncjátékon, és várom - sokkal inkább nézőként mintsem alkotóként - a bemutatót.” – Beck Zoltán (30Y)
„Hogyan is lehetne megragadni egy olyan történetet, amelynek jóformán minden mondata aforizmává vált? Aminek számtalan feldolgozása volt az elmúlt évtizedekben - filmben, színházban, dalban? A kis herceg rajzolt alakja pedig úgy égett bele a nyugati ember kollektív tudatába, akár Milne Micimackója. Azt hiszem, a Pécsi Balett előadása azért izgalmas és szerethető előadás, mert nem görcsöl azon, hogy mást mondjon: a szeretetről és a magányról beszél, a bátorságról és a félelemről. De mindenekelőtt a szeretetről. Nem dagályosan, nem ostoba pátosszal, hanem magától értetődően, egyenesen és naivan. A darab rendezőjének és dramaturgjának, Vincze Balázsnak és Uhrik Dórának a kis hercege éppen ezért a miénk is. Azt hiszem, ezért szerettünk együtt dolgozni a táncjátékon, és várom - sokkal inkább nézőként mintsem alkotóként - a bemutatót.” – Beck Zoltán (30Y)
Az előadás létrehozását az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatta.
- Dramaturg:
- Uhrik Teodóra
- Díszlettervező:
- Horgas Péter
- Jelmeztervező:
- Rományi Nóra
- A koreográfus asszisztense:
- Molnár Zsolt