Az előadás időtartama: 2 óra 30 perc (egy szünettel)
Bemutató: 2023. május 24. 19 óra (10. Színházi Olimpia)
Némiképp Jézus életének utolsó hetén alapul, vagyis a Rice-féle verzión, ami a Virágvasárnaptól Jézus keresztre feszítéséig tartó hétről ismert. A Jézus Krisztus Szupersztár kezdetben kudarcra és vitára volt ítélve, vagy talán annak provokálására tervezték. Egy ilyen fontos téma elhelyezése a populáris-zenei kontextusban már sokak számára problémát jelentett, a megszentségtelenítés jele volt, de ma már nem elvárható, hogy a vallási témákat kizárólag Bach bonyolultságú zenével kezeljék (és úgy tűnik, hogy a mindenütt elterjedt angol nyelv kontextusbeli különbséget tesz Jézus a színházban és Jézus a vallásban között). Ez a mű végül nem is csak egy hitvallás volt, a hit és a szenvedély oltárán, hangsúlyozta a történet.
A Szupersztárban az volt a legmeglepőbb, hogy valójában nem Jézus a főszereplője, hanem Júdás (igaz, ha az ő neve szerepelt volna a címben, a mű minden bizonnyal kevésbé lett volna népszerű). A szerző Júdás iránti érdeklődését Bob Dylan sora ösztönözte „Ott volt-e Isten Iskarióti Júdás oldalán?" Feltette magának a kérdést, ott volt-e Isten Júdás oldalán, Tim Rice egy emberibb Júdás karaktert alkotott meg, egy követőt, aki lát, vagy azt hiszi, hogy látja, amit mások nem látnak, és változtatni akarnak a dolgokon. Rice így magyarázza: „Érthető, hogy Júdás aggódna egy férfiért, akit csodált, és akihez társult, fél attól, hogy a dolgok kikerülhetnek a kezükből. A Bibliában Júdás egy gonosz karakter. És nekem úgy tűnt, hogy ez valószínűleg nem egészen így van.” Az ő Jézusa egy férfi, tele kérdésekkel és kétségekkel, a szupersztárrá válás útján, mint a mai hírességek, csakhogy egy olyan férfi, akiből az emberek túl sokat akarnak (és azt mondja nekik: „Túl sokan vagytok... Túl kevés van belőlem!”).
Megjegyzéseket váltott ki az egykori Rice szótár, a színes zene, Mária Magdolna karaktere (és a Jézussal való kapcsolatának következményei), a zsidók hibáztatása, valamint Pontius Pilátus felmentése, de néhány csoportot különösen zavart az a tény, hogy a történet a keresztre feszítéssel ér véget, és nem mutatja meg, hogy mi történt azután. Lloyd Webber tisztázta ezt, miszerint a Szupersztárt nem egy feltámadás történetének szánták, de még csak nem is egy bepillantást Krisztus életének utolsó napjaiba, hiszen ez egy "gyönyörű történet" volt, és éppen csak azt a drámai hátteret kínálta, amire szükségük volt. Tim Rice szerint „Krisztust nem Istennek látjuk, hanem igazi embernek a megfelelő helyen a megfelelő időben.”
Szereplők: Đani Stipaničev, Ervin Baučić, Renata Sabljak, Fabijan Pavao Medvešek, Dražen Bratulić, Aldabert Turner
Díszlettervező: Ivo Knezović
Jelmeztervező: Mirjana Zagorec
Karmester: Dinko Appelt
A rendező
Damir Lončar Eszéken született. A Színművészeti Főiskola Színművészeti Tanszékének elvégzése után az eszéki Drama HNK tagja lett, ahol számos főszerepet játszott (Glorija; Caligula; Az öngyilkosság; Hamlet; Mesék a bécsi erdőből; Čaruga; A táborban).
1992 óta a Zágrábi Városi Komedija Színházban játszott, ahol két évvel később a társulat tagja lett, és számos sikert ért el vígjáték, operett és musical szerepeiben. Szinte nincs olyan sikeres produkció a Komedia repertoárjában, amelyben ne vett volna részt: Ágytól ágyig; Bogár a fülben; A fogadós; Čardaša hercegnő, Borzalmak kis boltja; Čaruga; Összejövetel; Tiszta
őrület; Revizor; stb.
Idővel rendezni is kezdett, először asszisztensként és társrendezőként (Bogár a fülben; Ágytól ágyig) majd önállóan (Čaruga, Jó katona). Fellépett a Dubrovniki Nyári Játékokon (Skup; Dundo Maroje; Az öreg hölgy látogatása; Orestija; Don Quijote). Több filmet is készített (Luka; Karácsony Bécsben; A szív nem divat; Hosszú, sötét éjszaka).
Ludo éjszaka a President Hotelben című darabban George Pidgeon szerepéért díjat is kapott. Pólai Arany Aréna kitüntetést kapott Radić Luka című filmjének mellékszerepéért. Feldkurat
Otto Katz szerepéért A jó katona Švejk című darabban és Arthur király szerepéért a Monty Python's Spamalot című musicalben Horvát Színház Díjjal jutalmazták.
A magyarországi Színházi Olimpia Magyarország Kormányának 4,5 milliárd forintos támogatásával valósul meg.